Bilder från Norden runt.
-
patternmaster
Re: Bilder från Norden runt.
I Skanör börjar säsongen tidigt! Ute och
övade en smula inför årets tävlingar var
Ingmar, Mats och Bo! Ingmars Linus i
förgrunden. Ganska kallt var det men
motorerna startade snällt ändå.
övade en smula inför årets tävlingar var
Ingmar, Mats och Bo! Ingmars Linus i
förgrunden. Ganska kallt var det men
motorerna startade snällt ändå.
- Streamerhook
Men världen vill ju ha bilder på "Leader of the Pack" också! Naturligtvis med modell .....
-
Johan Rasmussen
Säsongen 2026 är "ON"!
Per och jag var ute i solskenet och tränade redan 2:a veckan i Mars! Ove kom åxå förbi. 9,5 grader i luften, vind som mojnade allteftersom och solen värmde bränslet i bränsle flaskorna till hela 14 grader! Vi flög för att träna teknik, testa att de gamla grejorna fortfarande funkar och testade lite nybyggda tillbehör. En ny motor provkördes åxå.
Härligt!
Per och jag var ute i solskenet och tränade redan 2:a veckan i Mars! Ove kom åxå förbi. 9,5 grader i luften, vind som mojnade allteftersom och solen värmde bränslet i bränsle flaskorna till hela 14 grader! Vi flög för att träna teknik, testa att de gamla grejorna fortfarande funkar och testade lite nybyggda tillbehör. En ny motor provkördes åxå.
Härligt!
Nu pågår hobbymässa på Aeroseum på Torslanda Göteborg och vi presenterar SLIS med modeller och tidningen Lina. Det är Ingvar, Micke, Ulf, Ingemar och jag som delar upp de två dagarna i pass så det inte blir för mycket jobb för enskilda individer. Många besökare idag och det fanns åtskilligt som fick lite nostalgi när vi pratade om Linflyg. Kanske vi kan få några återfall till sporten.
- Bilagor
-
- IMG_1796.jpeg (169.58 KiB) Visad 938 gånger
-
- IMG_1801.jpeg (187.86 KiB) Visad 938 gånger
-
- IMG_1799.jpeg (185.13 KiB) Visad 938 gånger
-
- IMG_1798.jpeg (189.78 KiB) Visad 938 gånger
-
- IMG_1806.jpeg (183.98 KiB) Visad 938 gånger
- Streamerhook
Utställningen fortsätter idag och SLIS-montern har varit bemannad sedan tidig morgon
-
Johan Rasmussen
Fick besök i fredags kväll av Axel som ringde å frågade om vi kunde flyga lite Combat i Vallentuna.
Det gjorde vi i Finvädret?
.
Det gjorde vi i Finvädret?
.
-
Johan Rasmussen
Fin träningsdag i Västerås trots att jag glömde propeller lådan hemma. Tävlingsknarrarna fick vila men träningskärrorna fick istället gå flitigare samtidigt som modifieringar och nymodigheter för utlandsresor utvärderades.
- Bilagor
-
- Messenger_creation_E81E2E87-5C78-4E20-ACFA-69F20E23C49C.jpeg (401.31 KiB) Visad 674 gånger
- Streamerhook
När underbara kvällar uppenbarar sig måste man utnyttja dem. Till exempel för att kolla så utrustningen fungerar inför Häxvrålet nu på fredag.
Stefan fick till en 10-poängare i wingovern! God hjälp hade han av Noblern och Foxen.
Inget glömt sedan förra säsongen utan hela programmet satt som en smäck.
Depån var full av modeller som behövde få vinterns damm avlägsnat.
- Michael Palm
Alf och Ola förbereder Alfs första flygning för i år.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!