Hej!
Jag skulle behöva minst 1 st 7x4 träpropeller till Mills 0,75 cc.
Till en skjutande standardmotor COX babybee motor behöver jag en lagom stor propeller.
Eftersom det numera alltid blåser så elaändigt tänkte jag köra en linsläde som har motorn baktill. Fast Eddy heter nog modellen eller dess "pilot", men till skillnad från Roose Tattoes Fast Eddy (and Butcher) är denne filur mer beskedlig med sin träskalle. Givetvis byggsats från Down Under
epost till mig sm6fhi@ssa.se
telefon/sms 0702074494
Ha're gôtt i sommarvärmen / Ingvar
Träpropeller 7x4 samt reverse för cox baby bee sökes
-
- göran-olsson
- Kontakt:
Re: Träpropeller 7x4 samt reverse för cox baby bee sökes
Men här behövs väl inga skjutande propellrar?! Båda motorerna går ju lika bra åt bägge hållen! Jag har en ask med sju Top Flite nylon 6x4", vanliga, dragande i motsols, passar Babe Bee. Jag kan befria mig från några eller alla!
Göran
Göran
- Streamerhook
Ingvar,
Jag tar med mig en påse trä-sjuor till Kungsbacka nu i helgen.
Så får Du botanisera!
Jag tar med mig en påse trä-sjuor till Kungsbacka nu i helgen.
Så får Du botanisera!
-
Mills P75 skall inte ha baklängespropeller, den skall ha helt normal propeller men av trä precis som de som Ingemar har på bild. Jo alla motorer med insug styrt av kolven kan gå baklänges. När jag varmkör min Mills 1,3 i min Weatherman kör jag den baklänges för att inte få så mycket olja på handen som håller modellen.
COX-motorn har en startfjäder som är bekväm att använda. Det sitter en Tornado 5x3" på motorn .
Jag skulle blivit linflygare ungefär 1963 ifall den GETINGEN med en BabyBee hade behagat vilja gå åt rätt håll. Trots massor av startförsök med startfjäder så gick den baklänges. Hobbyhandlaren som sålt byggsatsen och motorn kunde inte hjälpa oss med att få motorn att gå rätt. När jag på nytt gav mig på modellflyg ungefär 1999 var det elmotor för mig, men jag har ett gammalt horn i sidan till COX.
Sommarhälsningar från Ingvar
COX-motorn har en startfjäder som är bekväm att använda. Det sitter en Tornado 5x3" på motorn .
Jag skulle blivit linflygare ungefär 1963 ifall den GETINGEN med en BabyBee hade behagat vilja gå åt rätt håll. Trots massor av startförsök med startfjäder så gick den baklänges. Hobbyhandlaren som sålt byggsatsen och motorn kunde inte hjälpa oss med att få motorn att gå rätt. När jag på nytt gav mig på modellflyg ungefär 1999 var det elmotor för mig, men jag har ett gammalt horn i sidan till COX.
Sommarhälsningar från Ingvar
- göran-olsson
- Kontakt:
Jag såg Ingemars bild på din "Fast Eddy"-kälke. Ser bra ut! Men du har ju ingen startfjäder på coxen! Den borde ju enligt dig vara en bombsäker manick för att få den att starta medsols! - Sen kan det nog vara bra med en längre utliggare till linan, kälken kan annars lätt snurra inåt i starten och klippa linan. Enligt min erfarenhet med linbåt för 60 år sen.