Mitt senaste bygge är äntligen klart. Igår monterade jag i motor och tank. 1860g stannade vågen på. Jag räknar också med att behöva stoppa i bly i nosen i samband med intrimningen. Vikten blev tyvärr förhållandevis hög jämfört med min första Nitro Max som intrimmad numera väger 1795g.
Detta är min första delbara modell. Genom att titta på Windys byggvideos och med hjälp av några goda råd från Staffan blev bygget inte nämnvärt svårare än mina tidigare projekt. Det var en rolig utmaning och det underlättade mycket att ha modellen i delar i samband med finisharbetet.
Om modellen flyger bra planerar jag att bygga en ytterligare delbar Nitro Max.
Nitro Max 2
Nitro Max 2
- Bilagor
-
- Den första delbara modell som jag byggt.jpg (177.56 KiB) Visad 1154 gånger
-
- Maskeringsarbete.jpg (332.31 KiB) Visad 1154 gånger
-
- Modellen innan den skruvades samman.jpg (374.48 KiB) Visad 1154 gånger
-
- Nitro Max 1 och 2.jpg (422.28 KiB) Visad 1154 gånger
-
- Nitro Max 2 äntligen klar.jpg (330.17 KiB) Visad 1154 gånger
-
Re: Nitro Max 2
Makalöst bygge Niklas! Super tjusigt ned i minsta detalj
Och i mina ögon spännande med lösa delar - med möjligheten att kunna testa olika stabbar, fenor, roder mm.
Och i mina ögon spännande med lösa delar - med möjligheten att kunna testa olika stabbar, fenor, roder mm.
-
Vilka byggen du gör Niklas. Snygga målningar och top finish! Alltid intressant att se dina nya modeller. Skall bli kul att få se den i luften!
Tack Johan och Stefan för era omdömen!
Jag återkommer med en rapport efter att premiärflygningen är avklarad!
Mitt problem är nu var jag ska göra av modellen för att få plats att bygga i vinter...
Jag återkommer med en rapport efter att premiärflygningen är avklarad!
Mitt problem är nu var jag ska göra av modellen för att få plats att bygga i vinter...
- Bilagor
-
- Fullt i byggrummet nu.jpg (289.53 KiB) Visad 907 gånger