Semispeed
Re: semispeed
Jodå, blev 146, något.
Nytt personbästa med den modellen, 5:e plats
Kan nog ge Karskoga en match snart i semispeed
Nytt personbästa med den modellen, 5:e plats
Kan nog ge Karskoga en match snart i semispeed
Entusiastisk återanvändande linflygare ,smord i ricinolja som även behärskar trådlöst hjälpligt.
- Michael Palm
Bara 10 km/h kvar till Karskogas hastighet.
Bara att mecka vidare så är man där och petar
Bara att mecka vidare så är man där och petar
Entusiastisk återanvändande linflygare ,smord i ricinolja som även behärskar trådlöst hjälpligt.
Tror att det gått betydligt fortare i Karlskoga när det begav sig! Och Matt har väl kört över 200?
Har säkert gått fortare någon gång, kollade mer på vad Jonatans gjorde i våras.
Han har ju varit bäste svensk i semispeed några år.
Han har ju varit bäste svensk i semispeed några år.
Re: Semispeed
Har en ny motor till min semispeed som väntar på att monteras.
P.g.a någon asiat fick för sig att råa fladdermöss är gott så blir montaget av motorn lite försenat.
Alla planer som man hade i höstas har blivit försenade och projekt sidvagnsracing så också .
Förhoppningsvis så blir det licenskurs till våren och lite tävlande också.
Rätt vad det är så dyker jag upp i cirkeln igen.
TJ
P.g.a någon asiat fick för sig att råa fladdermöss är gott så blir montaget av motorn lite försenat.
Alla planer som man hade i höstas har blivit försenade och projekt sidvagnsracing så också .
Förhoppningsvis så blir det licenskurs till våren och lite tävlande också.
Rätt vad det är så dyker jag upp i cirkeln igen.
TJ
- Streamerhook
Nu när vinterns kyla lägger sig ute vill Per Stjärnesund slå ett slag för Semispeed inför nästa säsong. Själv har han redan påbörjat ett bygge och kommit ganska långt. Under 2024 finns det ju 3 tillfällen att flyga Semispeed på; Linflygets Dag i Västerås, Världscuptävlingarna i Karlskoga samt Västerås Open.
Så sätt igång och bygg och utmana Per. Regler och ritningar kan man hitta på linflyg.se. Frågor kan ställas här på forumet ifall det är saker Ni är osäkra på.
Så sätt igång och bygg och utmana Per. Regler och ritningar kan man hitta på linflyg.se. Frågor kan ställas här på forumet ifall det är saker Ni är osäkra på.
-
Justerbara utledarguider med ett ultra-simpelt utförande.
Tycker jag fick till det riktigt bra efter ett antal försök.
Guiderna är helt enkelt vanlig ståltråd, i detta fallet 0,9 mm tjock, som viks ihop till en märla och träs in i 1,0mm borrade hål, kapas på baksidan och viks ut längs undersidan.
Vingspetsen behöver vara i ett hårt material, jag tog en kolfiberplatta, som får utgöra yttre vingspetsen. Den fogades samman med vingen med 80g glasfiber på ovan och undersidan. Rödbok, plywood, glasfiber, vävbakelit eller ek bör åxå funka.
Genom att borra många hål kan man välja position efter behov.
Jag gjorde en liten testrigg och provdrog en märla rakt ut med 10 kg utan att nåt hände. Så det känns absolut starkt nog.
Samma utförande passar ju även förträffligt till Weatherman.
Tycker jag fick till det riktigt bra efter ett antal försök.
Guiderna är helt enkelt vanlig ståltråd, i detta fallet 0,9 mm tjock, som viks ihop till en märla och träs in i 1,0mm borrade hål, kapas på baksidan och viks ut längs undersidan.
Vingspetsen behöver vara i ett hårt material, jag tog en kolfiberplatta, som får utgöra yttre vingspetsen. Den fogades samman med vingen med 80g glasfiber på ovan och undersidan. Rödbok, plywood, glasfiber, vävbakelit eller ek bör åxå funka.
Genom att borra många hål kan man välja position efter behov.
Jag gjorde en liten testrigg och provdrog en märla rakt ut med 10 kg utan att nåt hände. Så det känns absolut starkt nog.
Samma utförande passar ju även förträffligt till Weatherman.
-
Här hittade jag lite info om F2A-trainers
https://youtu.be/Kfu3KTmrLko?si=_U89Ydzwa2RqWU_q
https://youtu.be/awBrIP0dVEQ?si=jZ8FdL5G9sDzx4QH
det berättas en del bra detaljer om propellrar, tank, förgasare mm
https://youtu.be/Kfu3KTmrLko?si=_U89Ydzwa2RqWU_q
https://youtu.be/awBrIP0dVEQ?si=jZ8FdL5G9sDzx4QH
det berättas en del bra detaljer om propellrar, tank, förgasare mm