Lina nr 1, 2021

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Lina nr 1, 2021

Inlägg av Niklas_L »

Jag har börjat arbeta på kommande numret av Lina och har i dagsläget material till ca 30 sidor. Merparten av artiklarna kommer från engelskspråkiga bidragsgivare. Jag uppmanar därför alla våra svenska (och övriga nordiska) medlemmar att hjälpa till att skriva något för tidningen så att vi kan få kan fylla de resterande sidorna med nordiskt material.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Lina nr 1, 2021

Inlägg av Niklas_L »

Tack alla som hörsammat min önskan om hjälp att fylla de sista sidorna i tidningen!
Det ser ut som om det finns goda förutsättningar att kunna ha tidningen klar under de kommande veckorna.
Min målsättning är att skicka ut tidningen i slutet av nästa månad.
Det är några som ännu inte betalat medlemsavgiften för 2021 och känner du på dig att du är en av dessa så passa på att betala snarast.
Då får vi koll på hur många tidningar som behöver tryckas och du kan vara säker på att få ett tryckt exemplar.
Bilagor
Lina_1-2021_omslag_teaser.jpg
Lina_1-2021_omslag_teaser.jpg (349.74 KiB) Visad 5494 gånger
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Lina nr 1, 2021

Inlägg av Niklas_L »

Lina nr 1-2021 är nu påväg till alla SLIS-medlemmar!
Gissar att de flesta kommer få tidningen senast på onsdag nästa vecka med hänsyn tagen till att Postnord numera delar ut posten varannan dag.
Det finns ännu så länge 11 tryckta tidningar kvar till medlemmar som missat, men vill förnya sitt medlemskap.
Bilagor
Kuverteringsarbete.jpg
Kuverteringsarbete.jpg (185.16 KiB) Visad 5343 gånger
Användarens profilbild
esan
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 jan 2015, 00:52
Ort: Söderby

Re: Lina nr 1, 2021

Inlägg av esan »

Hur ser jag billigast om jag är en äkta betalande SLIS-medlem i år också? Måste bara få dra LINAn!
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Lina nr 1, 2021

Inlägg av Niklas_L »

Hej Esa!
Kul att du vill fortsätta att vara medlem i SLIS och få pappersversionen av Lina!
Enligt mina anteckningar så behöver du förnya ditt medlemskap för 2021.
Medlemsavgiften inom Sverige är 250 kr/år.
Jag reserverar en av de kvarvarande tidningarna för dig.
ErikB
Inlägg: 172
Blev medlem: 20 jan 2015, 13:07
Ort: Korsanäs

Re: Lina nr 1, 2021

Inlägg av ErikB »

Fick tidningen redan idag och som vanligt var det ett fullmatat och mycket intressant nummer. Mycket att läsa för en gammal fåtöljflygare och där måste finnas mycket att lära för Er som fortfarande håller i ett handtag ibland! Paul Walkers artikel om blåsvädersflygning väckte många minnen och Bob Hunts blänkare om turbulatorer (?) på höjdrodren hoppas jag kan inspirera någon att prova. Mycket att läsa som sagt och än återstår ett par timmars kvalitetstid innan jag gått igenom allt!

Tack Niklas!
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Lina nr 1, 2021

Inlägg av Niklas_L »

Tack Erik för din positiva feedback!
Stort tack även till alla ni andra som hört av er via mejl, sms och till och med telefonsamtal!
Sådant blir jag väldigt glad av!

Jag pratade med Ove igår kväll och vi gjorde en liten summering av medlemsläget i föreningen:
Antal medlemmar 2020: 122 varav 27 utländska.
Antal medlemmar 2021 (21-10-29): 128 varav 29 utländska.
10 medlemmar från 2020 har inte förnyat (ännu).

Den senaste medlemmen som tillkommit är Robby Hunt efter att sett tidningen hemma hos pappa Bob och gillade vad han såg – kul!!
Bilagor
Robby Hunt.jpg
Robby Hunt.jpg (71.52 KiB) Visad 5076 gånger
Skriv svar