Ny grupp bildad SLIS.

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 343
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av StaffanE »

Niklas_L skrev: 18 nov 2019, 18:15 ...så stämde jag av med Staffan som var positiv till att sätta igång...
Särskilt positiv vet jag inte om jag var, och nu ligger mina bilder på FB :o :(
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Niklas_L »

Sorry Staffan. Självklart accepterar jag att du inte vill figurera på FB. Min publicering av din modell i SLIS-gruppen är nu därför borttagen.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Nu har jag haft tid på mig att fundera över detta fenomen som man kan kalla upprördhet. Att man kan bli upprörd över att vi vill visa oss mer är en gåta. Jag har försökt se de negativa sidorna av detta , men kan inte se några. Ni som är negativa, skriv era argument här så skall jag ta dem i beaktning och kanske, kanske jag ändrar namnet på gruppen till F.L.I.F. med en förklaring varför. Men är det för dumma argument i mina ögon kommer jag besvara dem och då önskar jag ett svar tillbaka som är relevant.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Streamerhook »

Käre Michael

Jag uppskattar verkligen att Du erbjuder Dig att besvara frågor från oss som är oroliga.

Själv är jag orolig för min som som börjat uppvisa stigande intresse för den linflyginformation han hittar på FB.

Ska jag vara orolig för detta? Kan det vara skadligt för honom?

Hur ska jag förhålla mig?

Orolig mamma i Sandviken
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Streamerhook skrev: 21 nov 2019, 19:09 Käre Michael

Jag uppskattar verkligen att Du erbjuder Dig att besvara frågor från oss som är oroliga.

Själv är jag orolig för min som som börjat uppvisa stigande intresse för den linflyginformation han hittar på FB.

Ska jag vara orolig för detta? Kan det vara skadligt för honom?

Hur ska jag förhålla mig?

Orolig mamma i Sandviken

Nej.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Streamerhook »

Tack för Ditt svar, Micke........

Jag vet inte om Du på allvar trodde att någon skulle skriva nåt inlägg för att bemöta dig. Därför fick mamman i Sandviken bli något så att Du inte grät helt ensam.....

Ditt inlägg visar precis det problem vi har på forumet, dvs att det är en handfull personer som skriver något.
Varför är det så?

--> Är man blyg och inte tycker att ens åsikter och byggtips har någon relevans?

--> Bryr man sig inte?

--> Tycker man att allt är perfekt?

Eftersom varje dag på året alltid har något tema typ "Kanelbullens dag" eller "Världshälsodagen eller "Internationella Kvinnodagen" så är denna dag utnämnd till:

"Dagen för oss som aldrig gör inlägg på ett forum"

Så kom igen nu och flj dagens tema! Nu vill vi andra höra något från Er. Om det så bara är en bild på ett ok eller en liten dikt!
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Ingemar, jag ville bara veta vad som var så hemskt med att öppna en SLIS sida på FB så att min kompis blev utskälld.
Ang att folk inte skriver på forumet är rätt tråkigt. När man tittar längst ner är det ofta många gäster som läser, så intresse finns ju.
Jag hoppas att jag fick skriva fast det var: Vi som aldrig skriver.... dagen. ;)
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Streamerhook »

Vissa dagar på året har ju mer än ett tema (eftersom det finns så många som vill ha fram just sitt tema.....)

Därför är denna dagen också "Dagen för oss som alltid gör inlägg på forum!" :shock:

Men framförallt vill jag veta varför Ni som oftast bara läser inlägg aldrig gör egna inlägg är så tysta....
Tycker Ni att vi andra är för auktoritära?
Har vi fel tonläge?
Diskuterar vi fel saker?

Höj Er röst!!!!! :? :roll: :o
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av jerker »

:roll: Som du säjer Ingmar! Jag har pratat med flera om detta men ingen vill skiva sin åsikt! Men klart är att namnet SLIS hör till Forumet som redan fanns!
ErikB
Inlägg: 172
Blev medlem: 20 jan 2015, 13:07
Ort: Korsanäs

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av ErikB »

Nu är det väl så att SLIS är namnet på vår förening och det finns väl plats för flera olika platser att uttrycka sin åsikt där. Vi har ju redan sedan tidigare två; tidningen LINA och forumet slis.org/forum. Naturligtvis kan man tänka sig även en grupp på FB och ev. andra plattformar också. Om man vill så.

För egen del tycker jag nog det räcker bra med de två vi har; synpunkten att vi kan nå fler genom en FB-grupp kan jag dock förstå även om jag aldrig gillat FB och inte kommer att ansluta där. Vad andra gör stör mig inte!

Att namnet SLIS syns på fler ställen på nätet stör mig inte bara det framgår att detta är namnet på föreningen som står bakom forumet/gruppen/ m.m. och att man kan få kontakt med föreningen på andra vägar.

Nu har jag gjort ett inlägg och sagt min enkla mening.
/Erik
Låst