DreiländerPokal 2017

Information om kommande tävlingar och träffar.
ErikB
Inlägg: 172
Blev medlem: 20 jan 2015, 13:07
Ort: Korsanäs

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av ErikB »

Snyggt jobbat Grabbar!
/Erik
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av Streamerhook »

Nu är vi på färjan till Trelleborg. Jag sitter i restaurangen och njuter en öl samt tittar på 4 stuntflygare som alla sitter med ett stort leende i ansiktet. En försiktig gissning är att deras första världscuptävling inte kommer att bli deras sista.....

I F2D vann Audrius Rastenis LTU före Andrii Lytsuk UKR och Stas Culachin ROU
F2A såg inga förändringar utan de resultat jag skrev ovan stod sig.

Nu är det dags för alla hemmavarande soffpotatisar att anmäla sig till både Karlskoga och Herning, dvs resten av Dreiländerpokal
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av jerker »

:roll: KUL GRABBAR! ( Gubbar) Jag skrev ju det föra året att det var kul! Hur gick det för lillgrabben EMIL? :roll: Det finnes Frankrike, Slovakia; EM Ungern. Så packa och DRA! :lol:
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av Streamerhook »

Nu när man är hemma är det väl dags att lägga in det som saknas för F2D samt bilder från pallen. Först F2D.
F2D_R3_Andre.JPG
F2D_R3_Andre.JPG (117.71 KiB) Visad 14162 gånger
André Bertelsen DEN var ju ende skandinav som överlevde de två första omgångarna. I omgång 3 fick han flyga mot Karlo van der Vlist NED och vann (Karlo blev diskad).
F2D_R4_Andre.JPG
F2D_R4_Andre.JPG (141.59 KiB) Visad 14162 gånger
I omgång 4 blev André lottad mot Andrii Lutsyk UKR och här blev det torsk. Det slutade med en delad 11:e plats. Våra andra skandinaver kom på delad 23:e plats.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av Streamerhook »

Podium_F2A.JPG
Podium_F2A.JPG (106.8 KiB) Visad 14162 gånger
Pallen i F2A: René, Han och Niels Lyhne
Podium_F2B.JPG
Podium_F2B.JPG (119.53 KiB) Visad 14162 gånger
Pallen i F2B: Frank, Richard och Christoph

Pallen i F2D har jag inga bilder på då vi var tvungna att ge oss av mot Rostock och den väntande färjan.....

Hasse Fällgren från 3F besökte tävlingen och satte upp sitt försäljningsstånd så strategiskt att 3F syns på alla foton som togs vid prisutdelningen. Fast jag tror inte Hasse visste om var de skulle ställa pallen............. men man ska ha tur ibland.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av Michael Palm »

Lite snabba tanker från mig så här i efterhand när det lagt sig lite till rätta efter min tredje utomnordiska tävling.
Det var en riktigt positiv upplevelse. Vi var verkligen Team Sweden! Alla var glada och positiva till sinnet, vi hjälptes åt på alla de sätt (Dan Hune från Danmark räknas också in här). Inga sura miner från någon. Även de andra flygarna från diverse Europeiska länder var hjälpsamma och trevliga. Jag tex fick en propeller från Frank Wadle, Tyskland, som fick den gamle Stalker 61 i mitt flygplan att komma till sin rätt. När jag vant mig vid de nya egenskaperna så visade det sig i tredje flygningen. Rostoslav, den Tjeckiske domaren är en go gubbe. Efter han dömt flygningarna kom han med en liten lapp där han skrivit upp trimfelen han noterat på min kärra :) Det enda tråkiga var att Emil blev sjuk och inte kunde komma med.
Tack alla ni som var med! Combatnissarna är inräknade i detta också!
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Thomas Johnsson
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:52
Ort: Fjärås

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av Thomas Johnsson »

Instämmer med föregående talare. En fantastisk långhelg med likasinnade kamrater.
Livet är för kort för att ha tråkigt!
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 344
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av StaffanE »

Team Sweden, F2B.
IMGP2263.jpg
IMGP2263.jpg (364.88 KiB) Visad 14103 gånger
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 344
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av StaffanE »

Bilder från Bitterfeld. Tagna av Niklas L. och Micke P.

http://slis.org/fotoalbum/ikr-pokal---b ... -2017.html
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: DreiländerPokal 2017

Inlägg av Michael Palm »

Tänk om salig Ingemar Karlsson ser vad hans flygplan varit med om, då är han nog glad. Skänker honom en tacksamhetens tanke.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Skriv svar