EM och världscup i Bulgarien

Information om kommande tävlingar och träffar.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

:evil: :shock: 😨
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

Vi kan ju se om ngn blir provocerad om jag tar Bulgarien som ämne. Visst, det är ansett som ett av de fattigare länderna i EU men man kan se det på två sätt (minst).
Det är en blandning av fina och fula hus här på ett sätt vi inte är vana vid... men många parker etc är typ likadana som hemma.
Bilparken är förvånande ny och varenda unge går omkring med en smartphone. Fast man måste inse att det är en befolkning av två grupper. Den ena är de med jobb och utbildning och de skiljer sig inte från andra länder i europa förutom att de möjligen har en lägre inkomst än i sverige men samtidigt är allt billigare här.
Den andra är de som mer eller mindre står utanför samhället; de har inga pengar, inga jobb etc. Många står utanför pga av etnicitet tex gypsies (eller vilket ord man nu vill använda). Denna grupp utanför samhället är ju stor här även om man exporterat en stor del av dem till övriga EU. Och man ser många tiggare. Är man på landsbygden ser man också att de inte har samma standard som i städerna.

Man ser också väldigt få invandrare från tex nordöstra afrika och arabländer här. Tydligen får de jobba för att få ngn inkomst här och det finns kanske andra länder på önskelistan när man söker asyl.

Slutklämmen är att de tre ggr jag varit här inte haft några negativa synpunkter egentligen. Det är god mat och vi bor på ställen som är ok och det är trevliga människor man möter både på dagar och kvällar.

Faktiskt samma känsla jag har från både ukraina, serbien, ryssland, tjeckien, slovakien etc
Det är inte som hemma men ändå ngt värt att uppleva

Så att man skulle låta bli att åka hit på tävling för att det ses som ett skitland är ju dösnack. Visst, vissa cirklar är i dåligt skick men ...... att det är långt att åka till kan jag köpa.

Nu fick Ni ngt att bita i, eller?
Senast redigerad av Streamerhook den 13 jul 2019, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av jerker »

:roll: Jag tycker du skriver bra och har ok åsikter! Om du träffar bröderna Yatsenko gratta dom från mig till 2ndra och 3edje platsen i F2B!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

Ska jag inte gratta Igor Burger till segern då?
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1130
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Michael Palm »

Mycket bra! Ytterligare en approach i dina reportage, inte bara turistreportage och tävlingsreferat, lite samhällsgranskning också! Jag blir inte provocerad av detta.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

Ikväll kom Lubo Bakalov. Han ska vara vår Event Director i combat men var utomlands på jobb under världscuptävlingen. Han var även ED under EM 2015 och skötte sitt jobb föredömligt.
Det första han gjorde vid kvällens middag var att beställa in vin. Och vad kom om inte vitt vin från samma region vi testade igår. Fast nu en Muscat. Även denna smakade mera.
Bulg34-648x1152.jpg
Bulg34-648x1152.jpg (202.68 KiB) Visad 9889 gånger
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

Vilken utmärkt ED Lubo är.... Han tyckte ju att vi måste testa en Traminer från samma region

[attachment=0]Bulg34-648x1152.jpg[/attachment]
Bilagor
Bulg34-648x1152.jpg
Bulg34-648x1152.jpg (193.87 KiB) Visad 9886 gånger
Senast redigerad av Streamerhook den 13 jul 2019, 22:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

Nu fick jag team-resultaten
Bulg35.jpg
Bulg35.jpg (67.45 KiB) Visad 9885 gånger
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av jerker »

:roll: Tack! Igor har jag direct kontakt med! Det går undan i TR och Speed! :D
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: EM och världscup i Bulgarien

Inlägg av Streamerhook »

På vårt hotell har vi två damer som tar hand om oss när vi åter frukost. Och de gör ett utmärkt jobb som Ni kan se. Vi alla njuter under denna morgonstund
Bulg36-648x1152.jpg
Bulg36-648x1152.jpg (147.76 KiB) Visad 9857 gånger
Skriv svar