ThunderGazer – byggrapport från Värmland

Bygge och ytbehandling.
jerker

Re: ThunderGazer – byggrapport från Värmland

Inlägg av jerker » 08 okt 2019, 04:37

:roll: Ronny
Bilagor
images (23).jpg
images (23).jpg (10.08 KiB) Visad 567 gånger

Användarvisningsbild
Niklas_L

Inlägg av Niklas_L » 24 okt 2019, 19:33

Min Thundergazer är äntligen träfärdig. Det sista jag byggt på modellen är motorkåpan.
Det är alltid väldigt roligt att forma motorkåpan även om jag sällan blir särskilt nöjd.
Det är oftast passformen som inte blir 100%-ig av någon anledning men den blev i alla fall bättre än på min GT40.
Nu återstår slipning, glafiberväv på nos och motorkåpa, vingrotsutfyllnader och klädsel innan det slutliga finisharbetet kan börja. Idag har jag beställt Randolph dope från Arigoteknik och min förhoppning är att leveransen inte ska ta lika lång tid som sist. Jag beställde extra mycket så att jag har färg och klarlack till åtminstone tre stuntkärror. Detta med tanke på att Curt tyvärr ska sluta med att importera Randolphs produkter.
Bilagor
TG_träfärdig.jpg
TG_träfärdig.jpg (198.03 KiB) Visad 498 gånger
Senast redigerad av 1 Niklas_L, redigerad totalt 25 gånger.

Användarvisningsbild
Michael Palm

Inlägg av Michael Palm » 24 okt 2019, 22:31

Ser mycket fin ut!!!
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!

jerker

Inlägg av jerker » 25 okt 2019, 04:14

:roll: Det är det som är tråkigt med vår HOBBY! Det blir mindre och mindre av företag som sysslar med materiel och produkter för linkontroll! Tänk när jag och flera av oss började med det här! Då fanns det grejer i vare cykelaffär och 1000 special affärer för oss! Tackar tre F ( 3F) för lång och trogen tjänst! Förresten fanns en affär som hette HOBBY TJÄNST i Stockholm! Och nu till dig "Niklas" Den där modellen blir nog väldigt fin! :D Kul att se om du också kan bli SM mästare! :lol: Lycka till nu och ha det bra!

Skriv svar