Avstängare

Diskutera motorer.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Avstängare

Inlägg av Streamerhook »

Fortfarande alldeles för mycket blåst för att det ska gå att flyga! Då kan man stanna inne och göra en avstängare.
Passar både till Goodyear, Semispeed och Weatherman. Den här är av slidtypen och stoppar bränslet genom att en slid flyttar sig med hjälp av en fjäder. Aktivering sker via dykroder och ett klick på sliden får den i funktion igen. Bygger helt på den avstängare Jens Geschwendtner presenterade i Lina 2018-2. Visserligen finns det många "klämma-slangen"-avstängare och köpa (eller att göra själv) men de är svåra om man inte hittar en slang som är mjuk nog.
Den här avstängaren väger 8,6 gram men är man hågad går det nog att få bort 2-3 gram ytterligare.
Avstängare.JPG
Avstängare.JPG (51.55 KiB) Visad 1643 gånger
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Avstängare

Inlägg av Guzzten »

vad kostar 4st sånna?
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Avstängare

Inlägg av Streamerhook »

Ute på stan?
Men jag antar att Du undrar vad jag skulle ta för att göra 4 st åt Dig? Min tanke var ju inte att göra många då jag använt befintligt material som jag fräst/svarvat till korrekt dimension. Ska man göra en batch får jag först skaffa material i rätt dimensioner annars tar det för lång tid. Säg att jag vill ha 200:- per styck och att jag kommer att göra 10 st till de först sörjande.......
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Avstängare

Inlägg av Guzzten »

Jag tar 4st då
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Avstängare

Inlägg av Streamerhook »

Precis i tid innan SLIS årsmöte startar blev jag klar med en drös avstängare. Och det kommer att dröja länge innan jag gör fler ......
Avstängare_2.JPG
Avstängare_2.JPG (140.57 KiB) Visad 1222 gånger
Skriv svar