Lina Nr 1 2023

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 428
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Lina Nr 1 2023

Inlägg av Niklas_L »

Äntligen är årets första nummer av Lina snart klart att skickas till tryckeriet.
Det blir som vanligt 60 sidor fyllda med tävlingsreferat, byggtips och dessutom en presentation av Derek Barrys senaste modell – Cutlass RE.
Skynda att betala in medlemsavgiften till SLIS för 2023 om du inte redan gjort detta!
Bilagor
Lina_nr1_2023-omslag.jpg
Lina_nr1_2023-omslag.jpg (371.04 KiB) Visad 774 gånger
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 428
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Lina Nr 1 2023

Inlägg av Niklas_L »

Alla tidningar är nu skickade (de sista postades igår). Det betyder att Lina nr 1-23 kommer att landa in i brevlådorna hos er alla den här veckan.
Ingemar är i full gång med nästa nummer och målsättningen är att ha det klart lagom till julhelgen.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Lina Nr 1 2023

Inlägg av Streamerhook »

Yepp, den kom i lådan idag..... Men det är ju inte bra ....... Nu kommer jag ju att läsa den istället för att skriva på Lina nummer2!
patternmaster
Inlägg: 252
Blev medlem: 14 jan 2015, 21:22

Re: Lina Nr 1 2023

Inlägg av patternmaster »

Man kunde höra att det var något tungt som damp ner genom brevinkastet
för en stund sen. Just det, ett nytt supernummer av LINA! Verkar superintressant som vanligt
vid en snabbtitt. Det blir inte byggt mycket idag, den saken är klar!
Stort tack till redaktörerna!
ErikB
Inlägg: 172
Blev medlem: 20 jan 2015, 13:07
Ort: Korsanäs

Re: Lina Nr 1 2023

Inlägg av ErikB »

Den var go Niklas! Trevlig läsning för en gammal fåtöljflygare. Får rekommendera Franks tips om att starta motorn "mot kompen" och med modellen stående på hjulen. Började själv använda metoden sista året jag flög och PA:n startade alltid på första slaget. Både säkrare och pålitligare än andra startmetoder!

I Franks andra artikel uppskattar jag mest idén att förvärma insugsluften med avgaserna. Det skulle jag vetat när jag började min andra karriär uppe i lappmarken i början på 90-talet!

Men borde inte den artikeln sparats till aprilnumret? :o :?:
/Erik
Skriv svar