Köpes: SIG Akrobat CL

Köp och sälj.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Köpes: SIG Akrobat CL

Inlägg av Niklas_L »

Om någon i vår krets av modellflygare äger en (helst ej påbörjad) SIG Akrobat byggsats och kan tänka sig att sälja den så är jag intresserad spekulant.
Enklast nås jag på min mobil 070-2096965.
Bilagor
SIG Akrobat.jpg
SIG Akrobat.jpg (145.12 KiB) Visad 3997 gånger
Johan Rasmussen
Inlägg: 267
Blev medlem: 07 mar 2021, 11:41

Re: Köpes: SIG Akrobat CL

Inlägg av Johan Rasmussen »

Byggde en sån i mina ungdoms dar.
Minns jag skippade ABS-motorkåpan och istället byggde en traditionell. Målad gul/ljusblå m Servalack (m röda stripes) och klarlackad m Cusco Golvlack enl. Åke Nyströms koncept. Tror det satt en FOX35 i ( trol. från min vita Banshee med bakvända vingspetsar, justerbara utledare och vingspetslåda för justerbara vingspetstyngder). Bansheen penselmålad med vit epoxifärg. Den flög jag på "arbetstid" som praktikant på kommunens idrottsplats under vaktmästarens överinseende varje lunchrast.
Undra vad som hände med Akrobaten och Bansheen?... Minns ej.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Köpes: SIG Akrobat CL

Inlägg av Niklas_L »

Tack för din kommentar Johan! Kul att få lite input från någon som byggt och flugit en Akrobat! Min första kontakt med modellen var genom en artikel i Allt om Hobby (3/80) där Janne Bjernby skrev om sina intryck av den. Jag har vare sig flugit eller ens sett modellen i verkligheten men sedan jag läste artikeln för många år sedan har jag alltid varit svag för den. Är väldigt sugen på att bygga modellen nu när vi dragit igång Classic i Sverige.
Bilagor
Akrobat_i_Allt_om_Hobby.jpg
Akrobat_i_Allt_om_Hobby.jpg (352.8 KiB) Visad 3922 gånger
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 343
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Re: Köpes: SIG Akrobat CL

Inlägg av StaffanE »

Hade också en SIG Acrobat i slutet av sjuttiotalet. Med Super Tigre ST46. Tyvärr blev den inte så långlivad. Ena flapset lossnade och kärran rollade in mot mig.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Köpes: SIG Akrobat CL

Inlägg av Niklas_L »

Problemet löst! Hittade en byggsats på Ebay som jag köpte. Får hem den lagom till min födelsedag. :D
Bilagor
SIG Akrobat byggsats.jpg
SIG Akrobat byggsats.jpg (159.21 KiB) Visad 3605 gånger
Skriv svar