Besök hemma hos Ove Andersson

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Besök hemma hos Ove Andersson

Inlägg av Niklas_L »

I veckan var jag i Västerås i arbetet och passade då på att träffa Ove Andersson.
Det har blivit många resor till Västerås genom åren men detta var första gången som jag hade nöjet att göra ett besök hemma hos Ove.
När jag har försökt att förklara Oves storhet i F2B för utomstående så har jag ibland beskrivit honom som ”stuntflygets Ingemar Stenmark” vilket jag tycker ger en viss fingervisning om hans betydelse och dominans. Besöket hemma hos Ove gav mig ytterligare insikt i Oves fantastiska karriär som stuntflygare. Antalet medaljer, pokaler, troféer, diplom och vackra prydnadssaker som Ove vunnit de senaste dryga 50 åren är överväldigande. Det var extra häftigt att se Oves medaljer från hans pallplaceringar på VM och EM.
Ett besök i Oves hobbyrum krävdes ju också! Det ca 16 kvm stora byggrummet är beläget nere i källaren och där förvarar Ove även alla sina modeller. Och vilka modeller sen!! Ove har t ex kvar sin Shark från VM 1982 som han vann bronset med och en byggsats Thunderbird som Ove konstruerade målad exakt som modellen på kartongen! Ove byggde den för att kontrollera att SEMO-byggsatsen var okej med originalet. Ove visade sitt pågående byggprojekt; en modifierad Al Rabe P51 Mustang som kommer att få svenska beteckningar. Ove har lovat att ta bilder och lägga ut på forumet. Det ska bli mycket roligt att beskåda detta projekt under byggets gång. Efter ett par timmar var jag tyvärr tvungen att åka vidare men förhoppningsvis blir det fler tillfällen att hälsa på hemma hos Ove.
Bilagor
Ove framför ett av flera välfyllda prisskåp!
Ove framför ett av flera välfyllda prisskåp!
IMG_4621.jpeg (182.02 KiB) Visad 5541 gånger
Oves VM- och EM-medaljer!
Oves VM- och EM-medaljer!
IMG_4623.jpeg (154.33 KiB) Visad 5541 gånger
En Ares som hänger på väggen i Oves hobbyrum visar att han är redo att flyga Classic stunt!
En Ares som hänger på väggen i Oves hobbyrum visar att han är redo att flyga Classic stunt!
IMG_4635.jpeg (209.69 KiB) Visad 5541 gånger
En Thunderbird som Ove konstruerade för SEMO!
En Thunderbird som Ove konstruerade för SEMO!
IMG_4625.jpeg (172.26 KiB) Visad 5541 gånger
Några av alla medaljer som Ove vunnit genom åren!
Några av alla medaljer som Ove vunnit genom åren!
IMG_4616.jpeg (264.25 KiB) Visad 5541 gånger
patternmaster
Inlägg: 252
Blev medlem: 14 jan 2015, 21:22

Re: Besök hemma hos Ove Andersson

Inlägg av patternmaster »

En Rabe P51! Där ser man. Då blir det "Gul Kalle" antar jag.
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Besök hemma hos Ove Andersson

Inlägg av jerker »

:roll: :roll: En Riktigt kunnig och snäll kamrat!!!!!! Hoppas du kommer igen! Och vi får se dig på Tävlingsbanan! Det finns inga hjärtan bland smilies men här har du mitt!
Skriv svar