Ny grupp bildad SLIS.

Allmänna diskussioner.
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av jerker »

:roll: Skall man fråga medlemmarna om man vill ha fler grupper som heter SLIS ?Eller är det bara att köra! Det är ju våra pengar som skall gå till moms porto m.m.! Bara frågar! Kan ni inte skriva här, hur skall det då gå där? :D
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Mycket underligt inlägg. Förstår inte vad du menar.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av jerker »

:roll: Hej! Jobbar inte du? Ni kunde valt ett annat NAMN! på gruppen! :D
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Jo jag jobbar. MEN ibland har jag rast. Förstår fortfarande inta vad du menar.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Streamerhook »

Jerker undrar ju varför Du gått med i Slips-gruppen. Han har ju aldrig sett Dig i slips..... Eller så har slipsen dolts av det yviga skägget
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Ja då förstår jag. Slips är den nya flugan! :)
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Niklas_L »

I linje med mina funderingar om hur man kan främja intresset för linflyg som jag skrev om i senaste numret av Lina så har en grupp för linflygare skapats på Facebook som fått namnet S.L.I.S.

Att starta denna grupp var ett initiativ från mig och även om detta beslut inte fattades i ett styrelsemöte så stämde jag av med Staffan som var positiv till att sätta igång.
Michael Palm tillfrågades om han kunde tänka sig att vara med och administrera gruppen vilket han accepterade. Efter några dagars ”inkörning” är gruppen igång och nu ska allt ska fungera som tänkt.

Tanken med FB-gruppen är att visa upp nordiskt linflyg i ytterligare en kanal där många av världens alla linflygare är inne och tittar. Gruppen kan t ex hjälpa till att visa upp och locka fler deltagare till vår världscuptävling i Karlskoga för att ta ett exempel.
Genom att visa upp SLIS och Lina i gruppen har jag också en förhoppning om att kunna få hjälp med artikelmaterial till Lina av hög kvalitet från duktiga skribenter utanför Sveriges gränser.

SLIS Medlemsavgift går till att betala tidning, kuvert, porto och moms.
Att driva en facebook-grupp är gratis och är alltså inget som påverkar föreningen SLIS ekonomi.
Det kanske kan innebära fler medlemmar på sikt vilket vore kul och bra för föreningens överlevnad.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Ja, det var ju hemskt gjort av oss, ;) Jag vill gärna tillägga att det länkas till SLIS hemsida på flera ställen. Man kan väl se det som SLIS utländska filial.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Streamerhook »

Då jag inte är med i FB kommer jag att hålla mig till slis.org/forum. Och jag kommer inte att gå med i FB heller eftersom jag läst de användarvillkor man måste godkänna för att gå med. Och vill man sälja sin själ till djävulen finns det andra sätt :evil: :twisted: :mrgreen:
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Ny grupp bildad SLIS.

Inlägg av Michael Palm »

Ja, du är ju medlem och Svensk, så det är ju bara att fortsätta i forumet, det kommer även jag göra.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Låst