Världscuptävling i Herning

Information om kommande tävlingar och träffar.
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 343
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Världscuptävling i Herning

Inlägg av StaffanE »

Dan Hune bad mig undersöka huruvida intresset av att åka till Pingsttävlingen (F2B) i Herning beror på om tävlingen har världscupstatus eller inte. Dan är bekymrad över svårigheten att få dit godkända domare.

Ni som varit där eller tänker åka dit, hur mycket betyder världscuppoängen?
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Världscuptävling i Herning

Inlägg av Niklas_L »

För min del är det inte avgörande men kanske om man vill locka deltagare från länder utanför Norden.
Lelle Nord
Inlägg: 98
Blev medlem: 10 feb 2015, 11:52
Ort: Stockholm, Tyresö

Re: Världscuptävling i Herning

Inlägg av Lelle Nord »

Inget. Avståndet styr.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Världscuptävling i Herning

Inlägg av Streamerhook »

Jag kan inte förstå att det skulle vara svårt att få dit godkända domare. Man behöver tre domare varav två måste vara från CIAM-listan. Danmark har ju en domare på listan och så kan ju den andra domaren också vara dansk (fast inte på listan). Och dessa två kommer ju oavsett vilken status tävlingen har. Då behöver man skaffa en domare från ett annat land. Har mycket svårt att se att detta skulle vara ett problem då det finns åtskilliga personer att fråga. Men om man inte frågar någon så kommer ju ingen.....

Nya dealen med Dreiländer är ju att alla tre tävlingarna i alla tre länderna skulle ha WC-status för att göra allt mer attraktivt. och att plocka bort F2B från Dreiländer känns ju inte bra heller
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Världscuptävling i Herning

Inlägg av Michael Palm »

Ja, jag tycker att F2B i Dreiländer skall ha WC status. Så småningom kanske de utomnordiska F2B flygarna får upp ögonen och kommer till oss i höga nord och vill bli Dreiländermästare.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Världscuptävling i Herning

Inlägg av jerker »

:roll: Hej! Kom hem nu från SÖS! Såg detta. Betalar man så kommer dom finns domare i norra Europa! Inte långt från Danmark! Det skulle vara kul!
danhune
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 sep 2018, 20:53

Re: Världscuptävling i Herning

Inlägg av danhune »

Hej.
Jeg har taget Jeres svar til mig. Jeg skal nok arbejde på at Herning 2019 får WC status hvad angår F2B!
Så må I til gengæld love mig, at I kommer til Herning i pinsen 2019.
Jeg prøver at få Ingemar til at skaffe svenske CIAM-dommere.
Skriv svar