Enkla stuntmodeller

Bygge och ytbehandling.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Enkla stuntmodeller

Inlägg av Streamerhook »

För att knyta lite an till det Palmen skriver under sin länk "Tjocke ....." och stuntmodeller för nybörjare kommer här några idéer och foton från ett Vänersborgsprojekt.

Det började med att vi skulle få fram en Semistunt-modell som gick snabbt att bygga och som var tålig. Då klubblokalen är full med combatvingar var det ett naturligt val som vinge. Återstod att fixa en kropp som gick ihop med vingarna. Resultatet ser ni på korten nedan. Bara en modell blev färdigbyggd och flugen. Hade först en .19-motor på den men det var för svagt. Efter att satt dit en OS 25 funkade det bättre. Flög den ett antal gånger men projektet lades på is innan det var klart. Innan jag slutade fick jag aldrig trimmat in modellen så att den betedde sig lika i loop och bunt.

Med en standard-combatvinge får man inga flaps på modellen. Antingen får man klara sig utan det eller så får man lägga på lite extra byggtid.

Har fortfarande kvar 4 st i stort sett träfärdiga kroppar som bortskänkes ifall någon vill fortsätta med projektet. Combatvingar ska nog kunna ordnas fram oxå! Enda motkravet är att man berättar om hur det går..... :roll: :roll:

/Ingemar
Nästan träfärdig kropp
Nästan träfärdig kropp
IMG_1393.JPG (31.16 KiB) Visad 9297 gånger
Kropp och vinge
Kropp och vinge
IMG_1397.JPG (25.29 KiB) Visad 9297 gånger
Kropp och vinge
Kropp och vinge
IMG_1399.JPG (24.91 KiB) Visad 9297 gånger
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1130
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Enkla stuntmodeller

Inlägg av Michael Palm »

Lite spontant så skulle jag viljat flytta upp vingen och ner stabben, så jag får mera "in line" på dessa, för lika uppförande i loop o bunt.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1130
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Enkla stuntmodeller

Inlägg av Michael Palm »

Tack Ingemar för kropp o vinge. Det blir ett projekt i klubben. Jag återkommer med resultat när vi får till det.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Enkla stuntmodeller

Inlägg av Streamerhook »

Kul att det kommer till användning.

Ni kan få 3 st kroppar + vingar till. Ifall Ni vill experimentera mer.
Eller för att jag ska slippa läsa i Kungsbackaposten att ett gäng linflygare gått i clinch när de skulle dela på ett flygplan... :mrgreen:

/Ingemar
Skriv svar