Tips på lämplig stuntkärra
- Streamerhook
Re: Tips på lämplig stuntkärra
Håller helt med Michael i att kroppen på Röde Rudolf aldrig kommer att vinna några skönhetspris. Men det funkar. En variant vi gjort i Vänersborg är att utgå från den plankade Rudolf-vingen och sedan bygga en lådkropp till den. Måtten är Nobler rakt igenom. Tomas håller på och färdigställer en dylik skapelse (Det kommer väl snart lite bilder, Tomas?)
0.8 mm utledare funkar bra din storlek av kärra. Hade 0.8 på en mina tidiga Impactar. Numera kör jag med 1 mm. Har aldrig haft problem med kinkar. Har däremot haft problem en gång med wire. Fick linslak i blåsväder och utledarna korsade varandra. Det blev svårt att styra innan det släppte. Hade också olika längd på wirena för att undvika att de hakade i varandra.
Hej,
Tack för alla informativa svar, nu är det bara att bli färdig.
Jag tänkte ta några byggbilder och lägga upp, filformat och storlek?
/Per
Tack för alla informativa svar, nu är det bara att bli färdig.
Jag tänkte ta några byggbilder och lägga upp, filformat och storlek?
/Per
- Streamerhook
I bildprogram kan man ofta välja format för web-sidor. Då brukar de bli någonstans 50-100 kb i storlek.
Försöker Du ladda upp en fil som är för stor säger programmet ifrån!
/Ingemar
Försöker Du ladda upp en fil som är för stor säger programmet ifrån!
/Ingemar
- Streamerhook
Glömde säga att t ex jpg-format funkar fint. Liksom ett antal andra format också.
Liksom med storleken kommer programmet att protestera om något är fel.
/Ingemar
Liksom med storleken kommer programmet att protestera om något är fel.
/Ingemar
128 kb är maxstorlek på bilagor.
Istället för att lägga en bild på min "Rudolf" modell här så startade jag en byggtråd istället. "Hacke" en svensk "Nakke"?
TJ
TJ
Entusiastisk återanvändande linflygare ,smord i ricinolja som även behärskar trådlöst hjälpligt.
- Michael Palm
Hur går det Per? Vi är många här som stöttar dig ifall frugan sagt att du inte får fortsätta bygga.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Synd att det nästan är två år sen sist! Lycka till i Kungsbacka i helgen!!!!!!!! Från en som längtar!!