Ritningsförvaring

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Ritningsförvaring

Inlägg av Niklas_L »

Har de senaste dagarna försökt att få lite ordning i mitt hobbyrum efter att mitt senaste bygge blivit klart.
Min samling av ritningar har ökat de senaste åren och hyllan de har legat i hade blivit allt mer överbelamrad. För att försöka lösa problemet köpte jag idag en wellpapp-låda på Jula. Det kanske inte blev en så prydlig lösning men ritningarna fick i alla fall plats. Hur gör ni andra med era ritningar? Kanske har någon av er en riktigt smart förvaring som ni vill dela med er av!
Bilagor
ritningsförvaring.jpg
ritningsförvaring.jpg (222.73 KiB) Visad 6347 gånger
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Ritningsförvaring

Inlägg av jerker »

:roll: Hej Nicklas! Jag har mina i gamla bygg satts kartonger, för stor stunt! Rätt längd! Får plats 8--10. i varje!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Ritningsförvaring

Inlägg av Streamerhook »

Du får önska Dig ett ritningsskåp i julklapp. Om man nu inte hittar ngt på Second Hand. Det är väl det optimala
Skåp.jpg
Skåp.jpg (3.51 KiB) Visad 6333 gånger

Själv har jag rullat ihop ritningar med samma tema i samma rulle och förvarar dem liggande i ett fack intill balsan. Har rensat i alla ritningar man samlat på sig genom åren och plockat bort de man aldrig kommer att bygga. Då försvann långt över hälften av ritningarna..... och man fick mer plats.....Ska sätta ihop en lista på de ritningar jag inte vill ha så kan de som vill få ritningen.... listan kommer när den punkten på att-göra-listan nås....
Ritningar.JPG
Ritningar.JPG (106.59 KiB) Visad 6333 gånger
Användarens profilbild
PeterS
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 aug 2019, 18:49
Ort: Karlstad

Re: Ritningsförvaring

Inlägg av PeterS »


Jag förvarar ritningar släta och fina under mattan i vardagsrummet. Förutsätter att det inte står något tungt på
mattan och att golvet under är slät typ parkettgolv. Men detta tänker jag snart sluta med !
Funderar på att inhandla ett gjut-rör i papp 1200 x 300 mm att ha i garderoben med ritningarna på insidan av röret !
https://www.biltema.se/bygg/murning/mur ... gIho_D_BwE 8-)
Skriv svar