Äntligen säsongspremiär!

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Äntligen säsongspremiär!

Inlägg av Niklas_L »

Har äntligen startat flygsäsong 2019. Hög tid med tanke på den planerade resan ner till Bitterfeld i början av maj.
Gjorde några starter igår (läs lördag 13 april) med min gamla Trivial Pursuit (TP2) men var inte riktigt nöjd med hur den fungerade.
Jag bestämde mig därför för att skruva ihop den nya kärran för att se om den redan nu skulle kunna vara ett bättre val av modell i Tyskland.
Det har varit strålande sol och ganska svag vind hela helgen men tyvärr fortfarande ganska kallt.
PA75:an var väldigt svårstartad men efter att ha värmt upp grejerna inne i klubbstugan så gick den till slut igång. När motorn väl var varmkörd startade den på första slaget. Gjorde fyra starter och kunde konstatera att den är fantastiskt fin att flyga. Nu råder ingen tvekan längre vilken modell som gäller!
Motorn gick fantastiskt fint men tankhöjden ska justeras lite till nästa tillfälle.
Bilagor
Soligt och torrt men kylig vind som envisades med att ideligen ändra riktning. Bra träningsförhållanden alltså! ;-)
Soligt och torrt men kylig vind som envisades med att ideligen ändra riktning. Bra träningsförhållanden alltså! ;-)
TP3_premiärflygning.jpg (385.28 KiB) Visad 4232 gånger