Intresse kanske ?

Allmänna diskussioner.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Intresse kanske ?

Inlägg av Michael Palm »

När jag kollar detta forumet så är det alltid 2-15 gäster som kollar, men det är nästan bara jag och Jerker och Streamerhook som gör inlägg. Är vi linflygets röst i Sverige? Är vi de som säger rätt saker hela tiden? Ingen annan som har åsikter? Bara vi som bygger? (Niklas gör det med bravur iofs.!) Eller är alla som är reggade experter? Eller är vi så infernaliskt tråkiga så det inte är värt att svara? Säg till i så fall och skriv ett eget inläggl.
Jag tycker det är lite tråkigt att när man öppnar sidan så står det bara Jerker. Michael Palm och Streamerhook på underskrifterna. Är vi så förbannat bra så ingen ifrågasätter våra inlägg. Eller har något att tillföra i tex byggtrådarna. Kom igen nu ni andra och gör inlägg och ifrågasätt och lägg upp byggtrådar på mindre avancerad flygplan än vi F2B flygare bygger. Motorfrågor. Linfrågor. Allt är inte hugget i sten. Tillsammans så kan vi som är intresserade av linflyg hjälpa varandra till högre nivåer hoppas jag. Men då måste saker diskuteras! Nu skall jag skriva i varje tråd, så får vi se hur länge jag är överst.
Senast redigerad av Michael Palm den 01 nov 2018, 00:53, redigerad totalt 2 gång.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Intresse kanske ?

Inlägg av Streamerhook »

Jag kan hålla med Dig om att det är få personer som skriver på forumt. Tyvärr är trenden ganska likartad på andra forum.
Vad kan då orsaken vara? Antagligen många orsaker.....

* Man kanske inte tycker att ens egen åsikt är av intresse för andra (vilket är totalt fel)
* Man kanske är rädd för att skriva ngt som andra kan missuppfatta/misstolka (Idag verkar ju väldigt många människor och grupper vara ytterst lättkränkta)
* Etc

Men hur vi ska få fler att skriva och berätta om sina bygg- och flygupplevelser vet jag inte. Det finns nog ingen standardlösning
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Intresse kanske ?

Inlägg av jerker »

:roll: Godmorgon! Oj vad det skrivs!!!! :D
Skriv svar