Team Hellsens bravader

Allmänna diskussioner.
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

OK, nu har jag igentligen inte så mycket att komma med, annat än att jag köpt modeller av Niklas Löfroth. En Cardinal och en TP med en Stalker .60 till. Nu ska man bara lära sig flyga dom med, innan SM. En liten video på 2:a flygningen med TPn i tisdags.

https://youtu.be/yV-FLSHPBwc
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1126
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Michael Palm »

Du har väl inte så mycket att lära, det ser ju bra ut redan nu! Motorn går ju kanooon också!
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

Idag blev det 12 flygningar, film kommer. Det är rätt spännande att flyga i 6-7sekund med byar på över 10. Men att ha 3 olika vindriktningar i cirkeln, då gäller det att ha sakerna i ordning. Bra träning dock :D . Jag hoppas på bättre väder i morgon och på söndag åker jag till Stranda MFK, Mönsterås, och gör några flyguppvisningar på deras flygdag.
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

Idag var jag och en klubbkamrat på besök hos Stranda MFK, utanför Mönsterås, på deras flygdag. Det var bara jag som flög lina och jag blev framropad, faktiskt, 3 gånger på 4 timmar :) Förra året gjorde jag ett stopp här med, på väg till SM i Västerås och det gillade dom. Jag är välkommen tilbaka nästa år med sa dom :) Jag hoppas på att någon av gubbarna testar på lite. Jag bjöd naturligtvis in dom till MFK Snobben om dom vill ha hjälp.
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

Film från torsdagens flygning. Jag kommer bli bättre på att rikta kameran, men detta får duga just nu. 3 olika vindriktningar i cirkeln tidvis, och vind på upp till 12 i byarna...

https://www.youtube.com/watch?v=yRPoL8-Tj6A
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

Bild
Det blev 12 flygningar i dag. Jag är MYCKET nöjd med båda.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1126
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Michael Palm »

Jag hann med två ikväll :?
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

Ytterligare 12 flygningar till loggen. Idag med hård vind, ca 8ms, fast från rätt håll, så det gick att flyga ordentligt. Jag har nu fått ordning på motorn i Cardinalen ordentligt, så den går som jag vill, det blir till 99% den jag flyger med på SM. En "guldtopp" Stalker .61 med ett OS rör/nål och Enya #3 driver en Top Flight super M 13x6 i kraftig 4takt på marken, som blir härlig 4-2-4 i luften. Runt 5,3 per varv ligger jag på, och det känns bra. Linorna är ju "bara" 20,7 meter totalt :)

Jag hinner nog med mina beräknade 75 flygningar innan SM och 100 innan Västkustträffen.....
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Guzzten »

Passade på att flyga 10 rundor i kväll, efter jag klippt cirkeln för sista gången i år. Har köpt polska 3bladiga carbonsnurror, 12x6 och 13x6. Provade 13x6 i dag i blåsten, och kommer inte byta tillbaka. Stalkern är stark och den drar runt den med lätthet.
Har även gjort en ny självstartsplatta, i stål. Väger sådär 3 kilo eller så. Med handtag på och gummifötter. Rör sig inte på varken gräs eller asfalt. I vinter får man kanske sätta dubbskor på den :lol:
Fick även på mina siffror.
FB_IMG_1504469265007.jpg
FB_IMG_1504469265007.jpg (163.99 KiB) Visad 15357 gånger
Tummen
Inlägg: 152
Blev medlem: 17 jan 2015, 21:36
Ort: Trollhättan

Re: Team Hellsens bravader

Inlägg av Tummen »

Kul att det fixade sig med modeller innan SM.
Vad har du för material i "startapparaten"?
Alltså inga spikar eller så,om jag förstått rätt?
TJ
Entusiastisk återanvändande linflygare ,smord i ricinolja som även behärskar trådlöst hjälpligt.
Skriv svar