Flygfält

Allmänna diskussioner.
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Flygfält

Inlägg av jerker »

:roll: Hej! Esa! Jag jobbar på att få riktiga svar från våra så kallade myndigheter. :lol: Jag har ringt numret som stod skrivelsen från Trafikverket! Där
var det knappt någon som hade en en susning om vad modellflyg är!!! Knappt att dom visste vad en Drönare är, men jag blev hänvisad till flygledare-tornet på Bromma flyg plats!! Där har jag ännu inte fått något svar!!!!! Jag har även pratat med idrottsförvaltningen om att få använda en idrottsplats.
Alternativ är Gubbängens IP eller bollplan på Årstafältet mm. det är inte lätt. mvh. En envis modellflygare: Jerker. :o
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Flygfält

Inlägg av jerker »

:roll: Hej! så här trevligt kunde Red Barons flygfält se ut! Detta är ett minne blott!
Bilagor
1434564675973.jpg
1434564675973.jpg (35.17 KiB) Visad 12485 gånger
Gunnar Carlsson
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 jan 2015, 09:32

Re: Flygfält

Inlägg av Gunnar Carlsson »

Tjenare Jerker. Det finns en stuntcirkel hos oss i Kungsängen, som bara jag använder. Vi behöver fler medlemmar. Men tyvärr så funkar inte combat här, eftersom vi har en golfbana alldeles inpå, så det måste vara ljuddämpat. Det är ju lite långt ifrån er,men närmare än Västerås ändå.
mvh Gunnar Carlsson
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Flygfält

Inlägg av jerker »

:roll: Hej! Nu är det inte bara vårt flygfält det är förbjudet att flyga modell flyg!!!!!! I slutet av Veckan kommer USAs vise president till Stockholm, och då blir allt flyg över Sth. förbjudet. Även modell flyg!!!!!! källa SVT, text. :lol:
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Flygfält

Inlägg av Michael Palm »

Tjenare! Nu skall jag till Stockholm och jobba igen, närmare bestämt Bobergsskolan vid gasklockorna intill Värta hamnen. Skall vara där från vecka 8 fram till midsommar ungefär. Finns det någonstans i närheten det går att träna F2B på vardagskvällarna ?
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Guzzten
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Flygfält

Inlägg av Guzzten »

Vallentuna borde gå att flyga på. Väsby med kanske.

Det var så länge sedan jag flög i Stockholm att jag inte vet skicket på dessa fält längre.
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Flygfält

Inlägg av jerker »

:roll: Lidingö bara onsdagar! Prata med Arne Frinndal!
Skriv svar