Stunt camp/sommarträff i Kba

Information om kommande tävlingar och träffar.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1126
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Michael Palm »

Denna gången kör vi vår Stunt camp/Sommarträff en helg. 8-9 juli har Kungsbacka mfk satt av för detta. Alla är välkommna som vill flyga stunt, men du behöver inte vara tävlingsflygare. Vi kommer tillsammans under gemytets form. Har du inget flygplan finns att låna. Vi kan fixa till tre cirklar. Uppställningsplats för husbil/husvagn finns, vill man tälta går det också bra. Ingen föranmälan behövs.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Bella
Inlägg: 13
Blev medlem: 25 aug 2022, 00:34

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Bella »

Hej
Det låter trevligt. Jag och Perra är intresserade, vi ska ha denna träffen i åtanke.
Mvh Bella
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Guzzten »

Kul att ni kör på en helg! Jag ska göra mitt bästa för att komma!
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1126
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Michael Palm »

Nu närmar det sig 😃
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
StefanOlsson
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 mar 2017, 09:26

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av StefanOlsson »

Låter bra ser fram emot detta! ;)
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1126
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Michael Palm »

Prognosen ser väldigt lovande ut än så länge. Soligt och svaga vindar.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Streamerhook »

Prognosen visade sig stämma
Sju piloter har flugit och njutit hela dagen
Sedan var det ju alla groupies också …
Kb1.png
Kb1.png (310.72 KiB) Visad 3352 gånger
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Guzzten »

Jag måste tacka alla inblandade i årets träff. det är första gången jag var på den, och det gav mycket resultat, och ideer nu när man har hunnit tänka efter lite. vi var väl en 8st eller så på lördagen som flög, och 4 på söndagen. Jag Micke och Niklas sov i stugan, och tittade på det jag filmat under dagen. vi diskuterade även lite runt manövrar, hur, var, varför. dessutom grillade vi.

Pappas Genesis vek ihop sig, kanske inte så konstigt när en är 42 år gammal. Modellen blev skrot, men motorn kommer leva vidare i ett annat projekt.

Sådana här träffar, med ordnade förhållande och diskutioner om vad vi gör för fel, bör vi ha mer av, om vi ska bli bättre.

Tack för helgen!!
Användarens profilbild
Niklas_L
Inlägg: 428
Blev medlem: 07 jan 2015, 18:32

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Niklas_L »

Årets upplaga av Kungsbacka Stunt Camp var kanske den bästa hittills!
Fantastiskt sommarväder med sol, värme och svaga vindar var en bidragande orsak men också det fina fältet med den nyanlagda flygcirkeln som Michael placerat mellan de två tidigare. Gräset på fältet var som vanligt tätt och välklippt. Det var bara ett nyligen uppklippt segment vid den nya cirkeln som gräset växte lite glesare. Det var absolut inget som påverkade. Michael ska kasta på gräsfrö i dagarna så lagom till Västkustträffen är gräset med all säkerhet perfekt även där. Vi hade tillgång till två flygcirklar så det var aldrig någon väntetid för den som ville flyga. Det var bara att flyga så länge man orkade!
Vi filmade och gav feedback på varandras flygningar. Värdefull träning som är svår att åstadkomma när man flyger ensam.
En sådan här träff gör också att man får mycket tips och kunskap att ta med sig hem.
Stort tack till Michael Palm för en mycket givande och trevlig helg! Ser redan fram emot nästa års upplaga!
Vy över modellflygfältet och den nya cirkeln.jpg
Vy över modellflygfältet och den nya cirkeln.jpg (350.1 KiB) Visad 3273 gånger
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1126
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Stunt camp/sommarträff i Kba

Inlägg av Michael Palm »

Jag håller med föregående skribenter, det var en givande träff. En trevlig händelse var också att Janne Bjernby kom på besök båda dagarna, han hade med sig lite modeller mm som såldes. Han hade även med sig ett fotoalbum med linflygbilder från 70-80 talet. Det var nostalgiskt. Vi saknar också Thomas Jonsson, som är initiativtagare till träffen, i cirklarna
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Skriv svar