Bitterfeld-uppdatering

Information om kommande tävlingar och träffar.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Bitterfeld-uppdatering

Inlägg av Streamerhook »

Under julhelgen har jag haft kontakt med Holger Suchi och tyvärr måste han meddela att det troligen aldrig kommer att bli fler tävlingar i Bitterfeld. De tre återstående medlemmarna som bor i B blir äldre för varje år (konstigt!!) och orkar inte med att sköta anläggningen. Ett flertal av träden runt cirklarna har dött och riskerar att falla ner varför det är farligt att vistas där. Husen har haft ett flertal inbrott och är i dåligt skick och med allt sammantaget så är det bara att dricka gravöl.

Både Holger och Matthias Möbius bor sedan många år i västra Tyskland och har inga möjligheter att ta aktiv del i underhållet. Däremot har Matthias planer på att ordna en F2B-tävling i Elchingen (kolla på https://mfg-ostalb.de/hauptseite/Kalend ... seite.html).

Så det blir nog för svenska stuntflygare att söka nya jaktmarker, kanske i Tyskland, Österrike, Schweiz eller Italien........ Alternativen är ju många!
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Bitterfeld-uppdatering

Inlägg av Michael Palm »

Det var ledsamt att höra, jag trivdes där.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: Bitterfeld-uppdatering

Inlägg av Michael Palm »

Och ingen mer Bratpfanne i Brehna 😪
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Bitterfeld-uppdatering

Inlägg av Streamerhook »

Bratpfanne finns ju kvar om man vill åka dit och äta...... Bo kan man ju alltid göra på Country Hotel. Viskar man ordet Fesselflug kanske man fortfarande får rabatt ....
Skriv svar