World cup i Herning

Information om kommande tävlingar och träffar.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: World cup i Herning

Inlägg av Streamerhook »

Jerker
Om du bläddrar till sidan 2 i anmälningslistan kan du se fler anmälda piloter
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: World cup i Herning

Inlägg av Streamerhook »

Och resultat kan ju inte komma innan tävlingen körts
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: World cup i Herning

Inlägg av jerker »

:roll: Jag tittade på Tre länders pokal! På tävlingar! :D
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: World cup i Herning

Inlägg av Streamerhook »

Dreiländerställningen är för omfattande för att läggas ut på forumet. Därför mailade jag ut den tidigare i veckan. Plus resultaten från karlskoga.
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: World cup i Herning

Inlägg av Michael Palm »

Idag var det strålande väder, sol och svaga vindar som kom från alla håll. Det blev många träningsflygningar för oss. Även de som kom lite senare på dagen från färjan fick till ett gäng flygningar. Mina grejjer funkar bra nu, jag hade dock en liten malör när motorn speedade upp efter fyrkantsåtttan, men vid närmare undersökning visade det sig att det blivit hål slangen från skvallerröret, lätt fixat! Alf L har lite problem med sin OS VF 46:a, frontlagret verkar helt slut, men den gode Staffan lånar ut sin VF 46: till honom. Aage är imponerande att se, han flyger med en krycka som stöd i manövrerna! och de ser förbannat bra ut. Nu på kvällen blev det grillning och samkväm i Dan Hunes förtält, Mycket trevligt. Till morgondagen har de lovat mycket vind och regn på em, hoppas det inte blir så farligt, men det skall bli skoj iallafall!
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: World cup i Herning

Inlägg av Michael Palm »

Första omgång avklarad i stunt.Inga resultat klara ännnu. Staffan, Aage, Calle Fanö fiick fina flygningar i lugn vind. När det var min tur så tog vinden i något makalöst. Jag sprang och hämtade the Spirit (Emils flygplan) men i hastigheten fattade jag inte att vinden vridit 90 grader så det blev en mycket spännande flygning för mig 😁 mycket gymnastik i ringen. Affe avbröt efter några manövrer. Dan hade lite tur och fick något lugnare vind. Johnsonarna och Per stod över.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Tummen
Inlägg: 152
Blev medlem: 17 jan 2015, 21:36
Ort: Trollhättan

Re: World cup i Herning

Inlägg av Tummen »

Bra uppdayeringar, Micke👍👍
Skönt att det gick bra med din flygning och att grejorna är hela.
TJ
Entusiastisk återanvändande linflygare ,smord i ricinolja som även behärskar trådlöst hjälpligt.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: World cup i Herning

Inlägg av Streamerhook »

13 piloter i combat. Vi har kört 3 omg idag. 7 piloter kvar till omg 4.
Johan och per åkte ut med 2 förluster
Johan mot varfolomejev och bertelsen
Per v mot leo voss och ole bjerager.

Bjarne och ole har 2 liv
Leo och karlo och mark och dmitri och andre har 1 liv
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2510
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: World cup i Herning

Inlägg av Streamerhook »

Ingen flög minispeed idag.
Det flögs f2a men jag vet inga tider.

I Weatherman är det 11 piloter
Varav 2 fr sverige och en från norge resp finland.
De flesta har gjort 2 flygningar då W-modellerna inte bryr sig speciellt om blåst.
Själv gjorde jag 2 flygningar på 20.4 s i klass 4g. Det är tangerat rekord och jag tror att jag leder.

Ca 15.30 idag slutade all flygning och sedan dess har det regnat konstant. Under har det också kommit många skurar. Rena karlskogavädret.
Fast imorgon är det utlovat sol
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1119
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: World cup i Herning

Inlägg av Michael Palm »

Andra omgången flugen i F2b, Väldigt mycket vind och regn igen. Staffan hade tur att få flyga i en lite lugnare vindperiod, så han leder ju överlägset. Vi andra kämpade på i vinden. Jag själv bättrade mig en hel del sen första iom att jag kunde lägga manövrerna rätt i vinden. Jag tar en bild på resultaten lite senare och skickar till Niklas så får han lägga ut det (jag har lite problem med minnet på min tel). Tredje omgång blir imorgon efter överläggningar med de inblandade, vi hade på förslag att flyga tredje idag också, det skall blåsa bra då med men inget regn enl prognosen.
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
Skriv svar