"Weatherman" speed.

Allt om "Weatherman"
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Streamerhook »

Glömde säga att det också var kul att ALLA deltagarna lyckades få ett resultat- :shock: :D
Se_upp_alla_sorkar
Inlägg: 90
Blev medlem: 19 jan 2015, 22:57
Ort: Borås

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Se_upp_alla_sorkar »

Tack för fotona!

Ja det var verkligen roligt att alla hamnade på listan med en placering - särskilt gläder det mig att Conny lyckades genomföra tävlingen utan att ha flugit en Weatherman tidigare. Till nästa år skall jag ha kortat mina linor Klass 3 så jag kan vara med och flyga fort med min Webra Winner.

Bästa hälsn // Ingvar
Se_upp_alla_sorkar
Inlägg: 90
Blev medlem: 19 jan 2015, 22:57
Ort: Borås

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Se_upp_alla_sorkar »

Som vanligt begriper jag inte hur man skall kunna få länkarna att öppna sig... hoppas bilderna syns om du klickar på länkarna

här är några ögonblicksbilder:

En begynnande line-up i morgonsolen
https://photos.app.goo.gl/1ZQswKWFAPeWyRN83

Foto taget efter en knapp timmas skyfall, visserligen var fältet redan blött men detta här har vi aldrig varit med om tidigare, vi hade lagt Weathermancirkeln så långt upp i det svagt sluttande linfältet som möjligt för att fältet redan var så blött längre ut. Annars är det ju alltid trevligt att ha alla aktiviteter intill varandra.
https://photos.app.goo.gl/JxlRb9nsgIX01jmB3

Debutanten Alf Lindholms vackra bygge som gav en 4:e plats av hela 11 deltagare, klass 3D och 109,7 km/h som är 95,8% relativt just för stunden gällande Nordiskt rekord.
https://photos.app.goo.gl/IyUAyUxShhuTOH8S2



Det talades redan om Häxvrålet 2018, och det tror jag nog vi kan genomföra om det finns en lämplig "time slot" som det numera heter på svenska...
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Streamerhook »

Den långa vinterns byggkvällar har redan kommit till Köpenhamn. Luis P har skickat en bild på del av sin Weatherman-flotta. Och det är bara att ställa sig frågan: Vem vill inte ha en W-modell till varje intressant motor man har liggande?
Luis1.jpg
Luis1.jpg (127.24 KiB) Visad 14786 gånger
Luis2.jpg
Luis2.jpg (108.31 KiB) Visad 14786 gånger
Reglerna tillåter ju att man monterar landningsstället på utsidan av kroppen (vilket avsevärt förenklar byggandet!). Här är ett tips från Luis hur man på ett enkelt sätt fixar styrspår för stället i motorbockarnas sidor. Enklast är ju med en fräsmaskin och ett koordinatbord men man kan faktiskt åstadkomma samma sak i en pelarborrmaskin. Med stöd för arbetsstycket och en 2/3 mm-pinnfräs.
Torda
Inlägg: 11
Blev medlem: 20 aug 2016, 21:06

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Torda »

Hej alla jag kom ju aldrig iväg på någon tävling suck för mycket cirkus med allt jag håller på med .kör på bred front.men nu är modellerna färdiga men inte flugna .nu har jag skaffat mig några 0.8cc motorer och tänkte bygga i vinter så jag kan va med i Karlskoga .har någon någon färdig skalad ritning att bygga efter så det blir rätt Torda
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2518
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Streamerhook »

Jag postar en i rätt skala till Dig.

Varför inte lägga upp ett par bilder på Dina färdiga alster?
Torda
Inlägg: 11
Blev medlem: 20 aug 2016, 21:06

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Torda »

Tjenis tackar Ingemar vilken service.gulf Rossi 2,5cc den bruna Mvvs 2,5cc bakinsug.Torda
IMG_0015.JPG
IMG_0015.JPG (356.99 KiB) Visad 14680 gånger
Användarens profilbild
Michael Palm
Inlägg: 1128
Blev medlem: 07 jan 2015, 00:00
Ort: Lindome

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Michael Palm »

Fräckt! Gulf Racing! Jag hade tänkt göra en stuntare med den målningen, det kan jag ju inte nu längre ;)
Jag förlorar aldrig, antingen vinner jag, eller så lär jag mig!
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av jerker »

:roll: Prova med NYNÄS!
Guzzten
Inlägg: 256
Blev medlem: 25 jul 2015, 13:48

Re: "Weatherman" speed.

Inlägg av Guzzten »

Nu har jag letat på nätet efter en ritning att tanka ner, men hittar ingen! Varför är det så? Är inte Wheathermanmodellen fri?
Skriv svar