Alla behöver en modell-låda!

Bygge och ytbehandling.
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Alla behöver en modell-låda!

Inlägg av Streamerhook »

Nu är lådan för modellerna klar och har fått gångjärn, lås, fötter och handtag. Valde att skippa metallhörnen då jag inte tror att lådan kommer att uppleva sådana våldsamheter att dessa behövs. Kanske den dagen Palmen får blackout och lever bananas på fältet...... men den dagen den sorgen! :?

Den är behaglig att bära och inte alls tung. Modellerna sitter med gummisnoddar i rundstavar som är instoppade i de skumplastbitar som sitter med dubbelhäftande tejp. Har valt olika placeringar i respektive halva. Bara för att prova mig fram. I och med tejpen är de hyfsat lätta att flytta. Modellerna måste ju monteras med hjulen uppåt för att spara plats och ligga på ett sådant sätt att en modells hjul inte tar i modellen på motsatta sidan då lådan stängs. Ett sätt att undvika detta passande vid skumplastmonteringen hade ju varit att göra en låda där varje halva hade höjden av en modell. Men man vill ju inte ha en hur stor låda som helst.

Om Ni kommer fram och granskar lådan med lupp vid nästa tävling kommer Ni att se alla ställen där det skulle spacklats mer och där det skulle slipats mer och där färgen runnit. Men då ska Ni förstå att jag lägger mer krut på att få fina modeller än att få superfina lådor.......

L15.JPG
L15.JPG (112.01 KiB) Visad 8255 gånger
L14.JPG
L14.JPG (45.62 KiB) Visad 8255 gånger
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 343
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Re: Alla behöver en modell-låda!

Inlägg av StaffanE »

Snyggt!
Tänkte göra en liknande för 4 st stuntkärror. Dock tveksam till om jag får in den i bilen.
jerker
Inlägg: 1126
Blev medlem: 10 maj 2015, 20:07

Re: Alla behöver en modell-låda!

Inlägg av jerker »

:roll: Behövs inte snart flyger ingen F2C F2D F2A F2B Så det räcker med en Weatherman Låda :D :D :D
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Alla behöver en modell-låda!

Inlägg av Streamerhook »

Det beror på hur stor bil man har!

När Du får en sådan låda till Dina stuntmodeller kan de, precis som mina W-modeller, ligga varmt och gosigt medan det regnar och blåser utanför... Det är ju så man ska ta hand om sina bästa vänner. :shock:

Och gör Du lådan för 4 st demonterbara stuntmodeller blir ju Din låda mindre än min.
Användarens profilbild
StaffanE
Site Admin
Inlägg: 343
Blev medlem: 31 dec 2014, 12:21
Ort: Södra Sandby

Re: Alla behöver en modell-låda!

Inlägg av StaffanE »

jerker skrev: 30 apr 2020, 12:20 :roll: Behövs inte snart flyger ingen F2C F2D F2A F2B Så det räcker med en Weatherman Låda :D :D :D
Men snart är det någon i öster som börjar producera Weatherman modeller... :(
Användarens profilbild
Streamerhook
Inlägg: 2511
Blev medlem: 10 feb 2015, 18:18

Re: Alla behöver en modell-låda!

Inlägg av Streamerhook »

Nu är även mek-boxarna färdiga. Gul är väl kanske inte den bästa färgen på en låda och eftersom de ska vara ute en del valde jag att måla botten svart. Så att mördarsniglarna smälter in i bakgrunden.... Lådorna har också fått små gummifötter så att de kan stå på asfalt utan att repas. Bytte till ett annat lucklås (Clas Ohlson) då jag tyckte detta verkade bättre än det jag först valt. Remmen (Bauhaus säljer dessa i rullar om 12 meter och kallar dem spännband. Finns t ex i regnbågsfärger för den hugade) att bära med är bred så att den inte skaver märken i axeln och den har sådan längd att man även kan bära lådan i bandet med rak arm utan att den släpar i marken. Det som återstår är väl att fylla lådorna med innehåll..... :shock:
L17.JPG
L17.JPG (66 KiB) Visad 8198 gånger
L16.JPG
L16.JPG (57.91 KiB) Visad 8198 gånger
Skriv svar